4 جاذبه ترکیه که رکورد دار توریست در آسیا می باشد
نوشته شده توسط : ali

همانطور که می دانید ترکیه کشوری محبوب و پرطرفدار برای گردشگران و توریست های تمام جهان به حساب می آید. کشوری که قسمتی از آن در آسیا و قسمت دیگر آن در اروپا قرار دارد با جاذبه های زیبا و شگفت انگیز خود هر ساله میزبان میلیون ها گردشگر می باشد که درصد قابل توجهی از این گردشگران را ایرانی ها تشکیل می دهند. از آنجا که ترکیه در همسایگی ایران قرار دارد و با یک پرواز کوتاه می توان به این کشور زیبا سفر کرد به همین دلیل تور ترکیه در کشورمان ایران جزء تورهای پرطرفدار به شمار می رود.

 

جاذبه های دیدنی ترکیه

1-دهکده اولودنیز ترکیه

دهکده‌ای تفریحی و بینظیر در استان موغله‌ ی ترکیه که از جذابترین و بکر ترین دیدنی‌ های کشور ترکیه به شمار می رود . بد نیست بدانید که موغله در جنوب غربی ترکیه واقع شده است و شهری به همین نام نیز در آن وجود دارد.
دهکده‌ی اولودنیز مساحت قابل توجهی ندارد اما به دلیل موقعیت ساحلی و هتل‌ها و تفرجگاه‌های شگفت انگیزش به شهرت رسیده است. البته گفتنیست که رنگ آبی و شفاف آب دریا در این دهکده نیز تاثیر زیادی در محبوبیت دهکده اولودنیز دشته است.

2- چشمه های پاموکاله در ترکیه

حوضچه های سفید از جنس سنگ تراورتن و شفاف، استخرهای گرم و مرطوب پاموکاله یکی از جاذبه های مشهور ترکیه می باشد که هر ساله گردشگران بسیار زیادی را به خود جذب می کند. آب های غنی از املاح معدنی این منطقه از بالای کوه همانند آبشاری به پایین کوه سرازیر می شوند و در بین راه حوضچه هایی زیبا را ایجاد می کنند که مکان مناسبی برای شنا هستند. نمای زیبای این کوه سفید رنگ از دره و روستای پاموکاله بسیار دیدنی و جذاب بوده و هر گردشگری را جذب خود می کند. البته به حوضچه ی آبگرم پاموکاله ترکیه قلعه پنبه ای نیز می گویند. این منطقه با بیش از دو میلیون بازدید کننده در طول سال، از جذاب ترین و شلوغ ترین جاذبه های ترکیه است.

3-پاترا بزرگترین ساحل ترکیه

ترکیه دارای سواحل زیادی می باشد که هریک از این سواحل جذابیت‌های خاص خودشان را دارند اما بزرگترین ساحل این کشور پاترا نام دارد که در نزدیکی ناحیه لیکیه واقع شده است. در حال حاضر پاترا جزئی از استان‌های آنتالیا و موغله محسوب می شود. این ساحل عمومی است یعنی برای ورود به آن لازم نیست پرداخت کنید و هرکسی می‌تواند بدون هیچ مشکلی به آن داخل شده و از امکانات و زیبایی‌های شگفت انگیزش لذت ببرد. از نکات دیگری که سبب محبوبیت این ساحل در بین گردشگران شده است، دسترسی آسان به آن مباشد که به وسیله‌ی اتوبوس است و شما می‌توانید به آسودگی خود را به پاترا برسانید و لحظات خوشی را برای خود رقم بزنید.

4-کوه نمرود در ترکیه

در قسمت جنوب شرقی ترکیه و در استان آدیامان کوهی عظیم به نام نمرود وجود دارد که ارتفاعش به بیش از 2000 متر می رسد و یکی از مرتفع ترین کوه‌های ترکیه به شمار می‌رود. قدمت این کوه بلند به یک قرن پیش از میلاد مسیح می‌رسد. اگر به قصد سفر به ترکیه را دارید و به بازدید از اماکن عجیب و ترسناک علاقه‌مند هستید، ما کوه نمرود را به شما پیشنهاد می‌کنیم. این کوه پر است از مجسمه‌های انسان ها و حیوانات. از بهترین مجسمه‌ها و دیدنی‌های کوه نمرود سردیس نمرود، بقایای چند تراس، شیر و فرشته می باشند. اگر کوه نمرود را برای بازدید انتخاب کنید تقریبا 11 هکتار زمین برای گردش شما وجود خواهد داشت که وسعت قابل توجهی محسوب می شود.

 

مکان هایی که برای شما معرفی کردیم پرطرفدارترین جاذبه های ترکیه را تشکیل می دهند که تماشای آنها هر کسی را به وجد خواهد آورد، پس توصیه ما به شما این است که اگر به کشور ترکیه سفر کردید این مکان های دیدنی را از دست ندهید تا سفر به یاد ماندنی برایتان رقم بخورد.

 





:: بازدید از این مطلب : 157
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : پنج شنبه 25 مهر 1398 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: